Fitter met je e-bike

Ook met de e-bike kun je aan jouw conditie werken!

Heb je een e-bike (tot 26 km/u) en wil je
gericht werken aan je conditie en weerstand?
Volg dan het e-bike trainingsprogramma,
ontwikkeld door Michel Kreder Coaching.

Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat elektrisch
trappen even gezond is als fietsen zonder
ondersteuning, mits er een schema wordt gevolgd.

Dankzij dit e-bike programma
is het voor iedereen haalbaar een goede
conditie en betere weerstand op te bouwen met behulp van een e-bike.

Verbeter jouw conditie en weerstand op
de e-bike, terwijl je geniet van de natuur!

10 weken Voor €69,95

Door de samenwerking met Bike Totaal Zevenhuizen en Reijneveld Rijwielen kan je dit programma gratis volgen als je woont in de Gemeente Zuidplas. Haal de flyer op in de winkel en gebruik de kortingscode!

HET fietSprogramma BEVAT:

  • E-bike fietsprogramma (10 weken)
  • 2 of 3 keer fietsen per week
  • 30 of 40 minuten fietsen per rit
  • Elke week een nieuw persoonlijk fietsschema
    via e-mail of WhatsApp
  • Een timer-app voor je smartphone
  • Vragen en contact via e-mail of WhatsApp

Meer info? Download hieronder het GRATIS e-book
‘Fitter met je e-bike’

Liever een e-bike programma kado geven? Klik dan hier

Voorbeeld timer-app

Meest gestelde vragen ‘Fitter met je E-bike’:

  1. Wie volgen het E-bike fietsprogramma?
    Over het algemeen zijn het deelnemers die niet van de sportschool houden. Zij zijn bewust
    dat begeleid bewegen door een professional een betere conditie oplevert, die zelf willen bepalen
    wanneer ze in de week willen ‘trainen’ én die plezier hebben in (recreatief) fietsen. De leeftijd varieert tussen de 30 en 70 jaar.
  2. Ik blijf het gek vinden: na een training ben ik niet moe terwijl ik altijd gedacht heb dat als je je
    moe voelt dat je dan pas goed getraind hebt.

    Deze vraag horen wij vaak, het geheim zit hem in de manier van training welke gebaseerd is op jarenlange fiets-ervaring van
    Michel Kreder. Zonder je moe te voelen, je conditie verbeteren, het kan echt!
  3. Mijn zoon is 14 en heeft een e-bike om naar school te fietsen. Hij is een gamer en geen sporter en beweegt voor mijn gevoel te weinig. Is het e-bike trainingsprogramma ook iets voor hem?
    Ja! Als hij wel van fietsen houdt dan is het trainingsprogramma voor de e-bike ook voor hem interessant. Ook tieners moeten voldoende bewegen. Van de 12 tot 16 jarigen beweegt ongeveer 50% onvoldoende. Dus daar is nog veel winst te behalen. Wellicht is het een leuk idee om het programma voor zijn verjaardag te geven en bij afronding een leuk cadeau in het vooruitzicht te stellen. Hopelijk raakt hij enthousiast en volgt hij het programma elk jaar…..een sportschool is dan niet nodig!

Vragen timer-programma © Michel Kreder Coaching:

  1. Meestal duurt de warming-up fase 5 minuten waarna de training begint. Het is
    dan lastig om precies na die 5 minuten aan het begin van een fietspad te zijn om de training te
    starten. Wat nu?

    Programmeer de warming-up op 1 minuut.
    Ga ‘vrij’ fietsen in de HIGH-stand (+/- 4minuten).
    Als je vlak bij het je fietspad bent waar je de training wilt starten, druk je op de Start-knop, je warming-up begint nu.
    Na 1 minuut start de Trainingsfase.
  2. Ik vind het vervelend dat er een stem aftelt als teken dat de volgende fase er aan komt. Wat kan ik hieraan doen?
    Zet het geluid van je mobiele telefoon uit.
  3. Soms doet het timer-programma het niet goed bijv. het aftellen loopt niet synchroon met de getallen op het display of de minuten kunnen niet aangepast worden.
    De problemen zijn bekend en in 2023 staat een update van de App op het programma. De problemen zijn voor nu eenvoudig te verhelpen door na elke training de App te sluiten. Start je een nieuwe training dan start je de App opnieuw op en functioneert het goed.

Vragen E-bike training:

  1. In de ECO-stand fiets je 23-26 km/h. Bij bijv. tegenwind is deze snelheid soms moeilijk te halen.
    Vermindert dit de effectiviteit van het fietsprogramma?

    Nee dit vermindert de effectiviteit niet. Doe wel je best om in de buurt van die snelheid te komen.
    Forceer echter niets.
  2. Ik train 2x per week (in principe op maandag en donderdag). Op donderdag én vrijdag regende het
    en pas op zaterdag kon ik mijn tweede training doen. Is dat een probleem?

    Nee dit is geen probleem. Als dit af en toe voorkomt zorgt dat niet voor problemen.
  3. Ik heb de 10 weekse e-bike training afgerond. Is er ook een vervolg onderhoudsprogramma?
    Dat programma is er. Het beste conditionele resultaat krijg je door in het voorjaar het eerste fietsprogramma te volgen, in de zomer het onderhoudsprogramma en najaar opnieuw het fietsprogramma te volgen. Het onderhoudsprogramma is meestal 1x per week 30 minuten.